2 december 2021

Wat kan een online-marketingbureau voor jouw bedrijf betekenen?

2 min read

Misschien heb je net een bedrijf opgezet, als beginnend ondernemer. Je hebt een website, maar weet niet precies hoe je de website-teksten zo moet schrijven dat het ook voor meer klanten zorgt. Daarnaast wil je gaan adverteren. Maar hoe doe je dit? En hoe maak je de juiste keuzes voor het budget dat je eraan wilt besteden? Als beginnend ondernemer heb je bovendien vaak andere prioriteiten, zoals vergaderingen, eventueel je personeel inwerken, meetings enzovoorts, die het onmogelijk maken om je ook nog eens in Google Adwords te verdiepen. Je kunt je daarom op dit gebied volledig laten ontzorgen door een online marketing bureau zoals DoubleSmart in de arm te nemen. 

Goede SEO-teksten

Bij een bureau als DoubleSmart werken specialist met jaren ervaring. Zo kun je de hulp inschakelen van een SEO-tekstschrijver die de teksten van jouw website zo (her)schrijft dat ze aansluiten bij de zoekwoorden die consumenten intypen op Google wanneer ze naar een product zoals het jouwe op zoek gaan. Zo krijgt jouw website dus ook een hogere ranking in Google en daarmee vergroot je je zichtbaarheid! Tevens kan een SEO-tekstschrijver ervoor zorgen dat jouw teksten aantrekkelijk zijn voor de potentiële klant, goed leesbaar en zonder slordige spelfouten (want dat is natuurlijk echt een no-go). Daarnaast is het zaak een herkenbare stijl te gebruiken die je steeds terug laat komen in jouw teksten. Een SEO-tekstschrijver kan daar voor zorgen.

Gericht adverteren

Tevens kan een online marketing specialist, bijvoorbeeld van DoubleSmart jou helpen heel gericht te adverteren met Google Ads. Google Ads is de laatste jaren enorm verbeterd waardoor dit nog beter mogelijk is, zoals via allerlei targeting en segmentatie strategieën. Decennia terug had je het veel lastiger als ondernemer, wanneer je wilde adverteren. Je moest maar raden wie je doelgroep precies was en hoe hen op een effectieve manier te bereiken met een pakkende boodschap. Nu kun je met je advertenties gaan specificeren op allerlei aspecten zoals identiteit, waar iemand woont, aankopen die iemand eerder deed en koopinteresses. Google is heel slim en kan makkelijk achterhalen wat voor sites jouw potentiële klant eerder bezocht. Merk je dat iemand veel op Youtube zit, dan zorg je dus dat je daar veel van je advertenties toont aan de klant. Dit kan nu ook met Youtube audio ads, een leuke Google Ads mogelijkheid die nu sinds een jaar op de markt is.

Alles moet meetbaar zijn

Kortom, je kunt echt veel voordeel halen uit de hulp van een Adwords specialist. Deze zal ook zorgen dat alles meetbaar is. En middels diverse handige meetmethodes zoals ROAS, welke de balans aangeeft tussen jouw investeringen in een campagne en de opbrengst kunnen campagnes desgewenst aangepast worden. Het is voor jou als ondernemer natuurlijk zaak, dat je wel winst boekt uit het online adverteren, met hopelijk een snelle groei van klantenbestand. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *