Facebook-inkomsten bijna verdubbeld: dit betekent het voor adverteerders

Naast een afname van de algemene statistieken, meldden sommige marketeers een afname in de prestaties van vergelijkbare doelgroepen met Facebook marketing.

Uit winstrapporten die woensdag zijn vrijgegeven, blijkt dat Facebook marketing zijn winst in het eerste kwartaal bijna verdubbelde in vergelijking met vorig jaar. De inkomsten uit advertenties stegen met 146% in vergelijking met 2020, terwijl de dagelijkse actieve gebruikers slechts met 8% toenamen.

De stijging werd grotendeels gedreven door een stijging van de advertentieprijzen, volgens het commentaar van de CFO op het winstrapport. COVID beïnvloedt rapportagecijfers. Wanneer u uw eigen cijfers trekt, is het belangrijk om te onthouden dat de statistieken voor de meeste bedrijven dit jaar op de een of andere manier niet kloppen, aangezien de COVID-vergrendeling begon in het eerste kwartaal van 2020 en de rest van het jaar aanhield. Als zodanig kunnen de cijfers in 2020 lager of stagneren, waardoor 2021 uitzonderlijk hoog lijkt (of zelfs laag, afhankelijk van het bedrijf van de klant).

COVID versnelde digitale advertenties. Na een eerste dip toen de COVID-19-lockdowns begonnen en consumenten erachter kwamen wat er op het werk en thuis aan de hand was, nam digitale reclame toe. Quarantaine, plus thuiswerken en scholing, betekende nog meer tijd voor schermen en meer mogelijkheden voor adverteerders om hun publiek te bereiken. Het betekende ook een toename van de concurrentie om de zichtbaarheid van advertenties en dus een stijging van de advertentieprijzen.

Wat verandert er voor Facebook marketing?

 Met de release van iOS 14 en IDFA van Apple zullen Apple-gebruikers moeten instemmen met cross-app tracking en zullen adverteerders twee korte tekstregels hebben om hun zaak aan de consument kenbaar te maken. Facebook kwam aanvankelijk minachtend naar voren en zei dat het de inkomsten van uitgevers zou schaden.

Facebook marketing afdeling verwacht dat de totale omzetgroei in het tweede kwartaal van 2021 op jaarbasis stabiel zal blijven of bescheiden zal versnellen in vergelijking met het groeitempo in het eerste kwartaal van 2021, aangezien we in het tweede kwartaal van 2020 een langzamere groei in verband met de pandemie doormaken. De stijging van de advertentieprijzen zal deze voorspelde inkomstenstijgingen waarschijnlijk blijven versterken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *