Een snelle uitleg over online offertes maken

Stel dat je een eigen bedrijf wil beginnen, en daarvoor offertes en facturen moet opstellen om projecten binnen te halen. Dan komt er – vooral in het begin –  een hoop kijken bij het maken van een offerte, en vooral bij het op de hoogte zijn van wat er nodig is voor een professionele offerte. Dus, om jou te helpen, hebben we dit artikel geschreven met wat handige tips om zo snel mogelijk een goede, professionele offerte te maken. Facturatie Office helpt je met het sturen van dit soort documenten op een professionele en strakke manier.

factuur, offerte

Wat is een offerte?

Een offerte is een document of een voorstel dat wordt verstrekt door het bedrijf aan zijn klanten, waar alle belangrijke informatie van het voorstel instaat. Dit soort documenten voldoen aan bepaalde reglementen. Om goede documenten op te stellen moet het bedrijf altijd wel een klein bedrag uitgeven, simpelweg omdat administratie een onderdeel is van je bedrijf. Met Facturatie Office kun je echter offertes en facturen opstellen zonder dat het je een cent kost. De software stelt in een kwestie van seconden een professioneel document op, zonder kosten.

Online offertes maken: welke punten zijn essentieel?

Offerte maken voor bedrijf

De eerste stap is bepalen voor wie de offerte bedoeld is, en het document voorzien van alle relevante klantgegevens en een helder klantnummer. Je moet namelijk in iedere fase van de handel terug kunnen vinden om wie en wat het ging.

Begrijpelijkheid

Het is van groot belang dat alle informatie voorzien is op het document, maar van nog groter belang dat het begrijpelijk is. Een klant of zakenrelatie moet kunnen zien waar het om gaat, hoeveel geld het kost en wat de uiterlijke betaaldata zijn. Als een document niet begrijpelijk is zal een klant sneller afhaken en naar een concurrent gaan.

Bedrijfsinformatie toevoegen

Naast de informatie van de klant is het ook essentieel dat je heldere informatie verschaft over jouw bedrijf. Hieronder een lijst belangrijke punten:

  • Naam van het bedrijf
  • Adres van het bedrijf
  • Naam van contactpersoon
  • Bezorgadres
  • Offerte datum
  • Vervaldatum
  • Klantnummer
  • Belastinggegevens
  • Specificatie
  • Referentie (indien voorhanden)

Product of dienst-informatie

Uiteraard is het hele punt van offertes maken de informatie omtrent producten en diensten die jij aanbiedt. Denk hierbij aan:

  • Naam, hoeveelheid en kenmerken van het product
  • BTW-informatie
  • Totaalbedrag inclusief en exclusief BTW

Bekijk voorbeeld

Na het maken van je offerte kun je met Facturatie Office snel kijken hoe het document er voor de klant uit gaat zien. Dit is handig, zodat je zorgt dat er geen fouten opstaan en dat de klant het best mogelijke document van jouw bedrijf ontvangt. Meer weten? Kijk dan op de website van Facturatie Office.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *